מיומנויות גישור
מיומנויות גישור בארגונים חיוניים לתקשורת יעילה ולפתרון קונפליקטים, תוך שמירה ושיפור מערכות יחסים וקידום עבודת צוות פרודוקטיבית. הכלים הנלמדים בסדנא בכללם, הקשבה פעילה, אמפטיה, תקשורת מקדמת, פתרון בעיות יצירתית ועוד, מיומנויות אלו מאפשרות להם להבין נקודות מבט, להעביר מידע בצורה ברורה, סט הכלים הגישוריים מקדמים תפיסת עולם של אחריות משותפת, המעודדת סובלנות וסבלנות, ומאפשרת לצדדים לקיים בניהם דיאלוג, המבוסס על הקשבה, אמון, וכבוד הדדי.
נושאי הלימוד:
-
זיהוי תגובות אישיות במצבים מורכבים
-
סגנונות ניהול קונפליקטים
-
מיומנויות הקשבה אפקטיבית
-
מיפוי וניתוח עמדות, צרכים ואינטרסים
-
יצירת דיאלוג וגיבוש פתרונות יצירתיים
היום יותר מתמיד חשוב שנלמד, נתרגל ונשכלל את היכולת שלנו לחיות יחד במשפחה, בקהילה, במקומות העבודה ובכלל בחברה הישראלית, ונשתמש בכלים מעולם הגישור ובניית ההסכמות לפתרון המחלוקות בקהילה. כולנו חלק מהבעיה ולכן כולנו צריכים להיות חלק מהפתרון!
